Z myšlenek slova, ze slov věty a z vět nové myšlenky...

/BENDA DOPORUČUJE/
Navštivte stránky literárního časopisu NUMÉRO UN!
Naleznete tam básně, úvahy, povídky, recenze knih, fotografie a mnoho dalšího...

Teorie o rozumu

3. srpna 2012 v 12:25 | Benda |  Co mi létá hlavou
Zdravím vás, čtenáři!
Dnes bych vám rád představil mou teorii normality o rozumu, inteligenci, moudrosti a taktéže genialitě.
Pohodlně se usaďte, nebude to na dlouho. :)

Člověk může dosáhnout různých stupňů rozumu:
0. hloupý - tento člověk neví nic. Nic o dané věci neví, nezná ji, nezajímá ho to. Prostě level 0.
1. našprtaný - zítra je test z biologie na bůhvíjaké neužitečné hlouposti, které vás prostě a jednoduše nezajímají, ale vy se to prostě musíte naučit. Tak si to pořád opakujete a opakujete až to prostě na těch pár hodin do dalšího dne udržíte v hlavě. Krátce nato 95% toho zapomenete.
2. naučený - něco vás zajímá a vy to chcete znát a umět. Tak si to opakujete a opakujete, až jste v jednu chvíli našprtaní. Ale místo toho, abyste informace takto nasbírané zavrhli a smazali, další den si je opět zopakujete a další den zase a zase... až si to budete velmi dobře pamatovat. Možná tam budou nějaké věci, kterým nebudete rozumnět a nebudete je chápat, ale budete aspoň vědět, že tam jsou.
3. inteligentní - něco jste se naučili, ale nerozumíte tomu. Pokud jste inteligentní, začnete o tom přemýšlet, něco o tom číst, zkoumat to, dokud nezjistíte, co ony termíny jako (teď plácnu) fotosyntéza a gravitace znamenají. Už jste o nich hodně četli, ale nevěděli jste, co jsou zač. Inteligencí na to přijdete, porozumíte tomu a budete si informaci nejen pamatovat, ale budete i vědět, co to vlastně znamená.
4. chytrý - Navždy si budete pamatovat tu větu z učebnice a už jí konečně i rozumíte. Ale... co s tím ? Chytrý člověk dokáže zpracovanou informaci i nějak zužitkovat, použít. Musí pochopit, k čemu je jeho znalost dobrá a musí ji dokázat zapracovat do systému. Pokud je chytrý, nebude mu to dělat problém.
5. moudrý - Pátý stupeň je nejvíce, čeho můžete dosáhnout. Moudrý člověk je ten, který nevěděl nic; pak si jednu informaci nacpal do hlavy; pak jí tam udělal místo a pohodlí, aby tam zůstala nadlouho; zjistil si, co vlastně znamená; dokázal to v životě použít a... ? Dozvěděl se z toho něco nového. Naučil se novou věc. Pochopil smysl a princip té předchozí a získal novou vědomost. A teď může dále zkoumat tuto novinku a proces může zase začít...

A geniální člověk ? To je ten, který dokáže přeskakovat stupně:
Když se něco učí, pamatuje si to automaticky trvale. Takže vypouští stupeň č. 1.
Plně si uvědomuje vše, co to znamená, už od začátku a přeskočí chápací trojku. Plynule z naučeného bodu č. 2 přejde na bod využívací bod čtvrtý.
Využít to a naučit se něco nového už musí udělat sám, ale... i tak je to podstatně rychlejší, než u jiných jedinců.

Souhlasíte s mou teorií ?
A co vy ? Jste geniální ?

Benda z Monia
Zase někdy navyčtenou! :)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 konvalinkab konvalinkab | Web | 3. srpna 2012 v 13:30 | Reagovat

Páni, to je opravdu dobrýn článek!

2 Lilly Lilly | E-mail | Web | 3. srpna 2012 v 13:32 | Reagovat

Súhlasím! Ja teda neviem, či som geniálna, ale vraj som -_- Mám IQ 151. Ale nijak mi to nepomáha xD
Veľmi dobrý článok :)

3 yuripovidky yuripovidky | Web | 3. srpna 2012 v 13:37 | Reagovat

Fůj, nejhorší blog na světě!!!
P.S.: Píšu líp!!!
P.P.S.: Otřesný dess!!!

4 Benda z Monia Benda z Monia | E-mail | Web | 3. srpna 2012 v 14:04 | Reagovat

[1]: Děkuji
[2]: Určitě jsi! ;)
[3]: Miluji tě, nádherná božská bytosti. Přeji ti zdar, slávu a lásku. Žij blaze!
PS: Ne, nebudu psát nic ošklivého.
PPS: A ne, nepřidám tvému blogu další návštěvu. Špatná strategie. :P

5 Čivava Čivava | Web | 3. srpna 2012 v 17:38 | Reagovat

To je pěkně vystižené :D .  Já většinou lítám mezi stupněm 1 a stupněm 4 :D . Občas se totiž stane,  že si nějakou informaci zapamatuji  navždy. Například Pythagorovu větu (Obsah čtverce nad přeponou pravoúhlého trojúhelníku se rovná součtu obsahu čtverců nad oběma odvěsnami :D )
---
K té tvojí ikoně, kterou máme podobnou - řekl bych, že jí mám déle, ale nechci se hádat :D . Snad ti to nevadí, protože se mi nechce měnit (i když se mi vlastně ani moc nelíbí :-D)

6 vilde vilde | 5. srpna 2012 v 18:04 | Reagovat

Řekl bych, že ta tvoje teorie sedí naprosto perfektně. Já tedy ve škole většinou jedu na 1.stupeň (našprtaný) a občas vlezu i do stupně číslo 2. Mé okolí si díky tomu myslí, že jsem na stupni číslo 5 ne-li ještě výš! :D No a věci, které se netýkají školy, občas zasahují i do stupně číslo 3.
A jak jste na tom vy ostatní?

7 Mňoukla&vymňoukla Mňoukla&vymňoukla | Web | 6. srpna 2012 v 10:42 | Reagovat

Jsem 1/2 :) A měl by sis přečíst jeden Čapkův apokryf, pojednává stejně skvěle o tomhle tématu jako ty :)

8 bludickka bludickka | E-mail | Web | 6. srpna 2012 v 15:21 | Reagovat

Pěkné! Je vidět, že to máš promyšlené. Geniální každopádně nejsem :) Nejšťastnější ovšem stejně bývají ti nejhloupější :)

9 (Ne)šílená Charlotte (Ne)šílená Charlotte | Web | 9. srpna 2012 v 19:56 | Reagovat

Jsem geniální. Opět jsem připálila čaj.

10 Storycollector Storycollector | Web | 11. srpna 2012 v 13:16 | Reagovat

No, je to hooodně zjednodušené, ale jako článek k pobavení to poslouží. Jinak pokud chceš informovat čtenáře, tak by se slušelo zmínit i poruchy učení, případně druhy inteligence v pokračování článku. Přece jenom každý jednotlivec se různé předměty učení různě. Někdo dosáhne v přírodních vědách pětky, druhý ustrne na dvojce, ale získá čtyřku v jazycích apod. :-)

11 pavel pavel | Web | 12. srpna 2012 v 18:51 | Reagovat

Myslím, že moudrým se člověk narodí, protože to není každému dáno. :-D

12 Christina Christina | Web | 23. srpna 2012 v 23:52 | Reagovat

Já bych řekla, že inteligentní a chytrý je synonymum- nicméně pěkně pojatý článek ;)

13 Lemonka Lemonka | Web | 3. září 2012 v 17:51 | Reagovat

chytrý článek, ale nesouhlasím s ním úplně. některé věci, které se učíme ve škole v životě NIKDY nevyužijeme a proto nevidím žádný důvod abych si je pamatovala, ale pokud mi dá daná informace něco do života, proč se nad ní nezamyslet?když mě něco zajímá, zamyslím se nad tím a pak si to i pamatuji :)

14 Yominis Yominis | Web | 11. října 2012 v 14:08 | Reagovat

Zkoušky: Zásadně stupeň 1. (možná i 0.5, celý proces zkracuji na hodiny a minuty)
Nepodstatné předměty, které by se ale daly teoreticky v jiné zemi a čase využít: Stupeň 3.
Zbytečné informace typu seznam milenců nevýznamného římského senátora: 4. (vždycky doufám, že když řeknu tohle u zkoušky, budou mi věřit, že umím i to ostatní :-P)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama