Z myšlenek slova, ze slov věty a z vět nové myšlenky...

/BENDA DOPORUČUJE/
Navštivte stránky literárního časopisu NUMÉRO UN!
Naleznete tam básně, úvahy, povídky, recenze knih, fotografie a mnoho dalšího...

Srpen 2012

In Progress, díl 21.

30. srpna 2012 v 18:44 | Benda |  Co mi slova tvoří
Srpen nám končí a spolu s ním i prázdniny.
Zase mě (a spoustu z vás) čeká škola. Pfffff...
Chci do školy, učit se a být s přáteli, ale nechci dělat žádné práce pro školu. Opakovat si na testy, dělat projekty, referáty... *facepalm*
Kirkovi a Lennymu by se asi taky nechtělo. Jenže ti mají právě teď na starosti úplně jiné věci, než přemýšlet nad návratem do školy.
Jaké že věci myslím ? No... To si můžete taky přečíst. Pokračujte o něco níže!
Sem!
IN PROGRESS, díl 21. prostě IN PROGRESS!

Jediný směr je kupředu!

27. srpna 2012 v 12:23 | Benda |  Co mi létá hlavou
Zdravím vás, mí milí čtenáři!
Máte se dobře ? Já ano. Jako vždy. :)
Dnes bych vám chtěl zase přednést něco z mých myšlenkových trezorů, tak se pohodlně usaďte a jdeme na to!

Byl to Shakespeare kdo řekl "Jsme podžízeni času. A ten velí: VPŘED!"
A je to velká pravda - nikdy nemůžete jít jinam, než dál. Život se nezastaví, nebo dokonce nevrátí zpět. Ne. Vždy jdeme kupředu, vždy jdeme dál. Není nic, co to může zastavit. Nikdo to nedokáže změnit, nijak to neovládne. Prostě NE. A k čemu by to taky bylo ?
Abyste neudělali svou chybu ? Abyste napravili své činy ? Abyste se nenaučili tu lekci, kterou vám tak pracně život přichystal ?
To by bylo moc snadné. Nikdy byste se nezměnili a nikdy by vám nedošlo, že je něco špatně. Chyby se musí dělat, abychom se z nich poučili. A nemůžou se odestát. To je jako se odučit počítat - nejen, že by to nešlo, ale ještě k tomu by vám to bylo na škodu.

Vážení, vždy si prosím uvědomte, že ať už činíte "dobro" nebo "zlo", vždy děláte to, co si vy myslíte, že je nejlepší. I když vám někdo řekne, že něco děláte špatně, tak to tak z vašeho pohledu vůbec nemusí být. Vy vždy děláte to nejlepší. Lépe to neumíte, ale děláte to, jak to svedete. Když to někdo umí lépe a vadí mu, že to neumíte tak skvěle jako on, tak mu řekněte, ať vás to buď naučí, udělá to za vás, nebo aspoň ať mlčí - nejlépe se stejně učí samo od sebe. :)

Když vám tedy rodiče, sourozenci, učitelé, přátelé, náhodní kolemjdoucí vytknou, že něco neděláte dobře, nebo ne "tak dobře, jak by to uměli oni", prostě se nad tím usmějte a řekněte (si): "Dělám to nejlépe, jak umím."

Když si tohle vždy uvědomíte, nebude už žádné "špatně" a "dobře". A vy půjdete kupředu. A život taky...

Navyčtenou! :)
Benda z Monia

In Progress, díl 20.

23. srpna 2012 v 20:18 | Benda |  Co mi slova tvoří
Co tu děláte tak brzo ráno ?!
Počkat, on je večer...
To je asi tím zmatením, že dnes vychází 20. kapitola IN PROGRESS!
To je nesmírný úspěch! Já jsem s tím stále ještě neseknul!
A mohu vám teď říci, že už s tím ani seknout neplánuju. To by byla škoda tolik mého času ztratit...
Zejména taky proto, že mě vyrozhovorovala a vydialogovala Mňoukla. Rozhovor možno přečíst zde!

Hudbu k dnešnmu dílu mi nevědomky, že bude mít tohle využití, poslal Pepa. Opět mu můžete poděkovat!

Tak! Teď už přejděme na onu přeslavnou druhou jubilejní kapitolu.
IN PROGRESS (is in progress)

In Progress, díl 19.

16. srpna 2012 v 21:34 | Benda |  Co mi slova tvoří
Dobrý...uh...večer.
Dnes dávám kapitolu trochu později, než obvykle. Doufám, že to nikomu z vás nevadí... :)
Důvod mám! Jsem na pár dní zase v Brně (protože teď mám být do konce prázdnin na Vysočině, proti čemuž ale asi budu bojovat, neb je tam nuda jak v pekle) a přespávala u mě má milá Taychi a tak jsem prostě NEMĚL čas to napsat dřív. (ano, tohle je důkaz, že to píšu v ten čtvrtek, kdy to mám dát sem)

Dost už komplikací a závorek! (pokud nebudou potřeba; jako teď)
Sem s dílem. Dílem díla. Dílem dílu díla. Diladilalaaaa!
Kapitola číslo X! (X=42+27:9 název článku!)

Teorie o rozumu

3. srpna 2012 v 12:25 | Benda |  Co mi létá hlavou
Zdravím vás, čtenáři!
Dnes bych vám rád představil mou teorii normality o rozumu, inteligenci, moudrosti a taktéže genialitě.
Pohodlně se usaďte, nebude to na dlouho. :)

Člověk může dosáhnout různých stupňů rozumu:
0. hloupý - tento člověk neví nic. Nic o dané věci neví, nezná ji, nezajímá ho to. Prostě level 0.
1. našprtaný - zítra je test z biologie na bůhvíjaké neužitečné hlouposti, které vás prostě a jednoduše nezajímají, ale vy se to prostě musíte naučit. Tak si to pořád opakujete a opakujete až to prostě na těch pár hodin do dalšího dne udržíte v hlavě. Krátce nato 95% toho zapomenete.
2. naučený - něco vás zajímá a vy to chcete znát a umět. Tak si to opakujete a opakujete, až jste v jednu chvíli našprtaní. Ale místo toho, abyste informace takto nasbírané zavrhli a smazali, další den si je opět zopakujete a další den zase a zase... až si to budete velmi dobře pamatovat. Možná tam budou nějaké věci, kterým nebudete rozumnět a nebudete je chápat, ale budete aspoň vědět, že tam jsou.
3. inteligentní - něco jste se naučili, ale nerozumíte tomu. Pokud jste inteligentní, začnete o tom přemýšlet, něco o tom číst, zkoumat to, dokud nezjistíte, co ony termíny jako (teď plácnu) fotosyntéza a gravitace znamenají. Už jste o nich hodně četli, ale nevěděli jste, co jsou zač. Inteligencí na to přijdete, porozumíte tomu a budete si informaci nejen pamatovat, ale budete i vědět, co to vlastně znamená.
4. chytrý - Navždy si budete pamatovat tu větu z učebnice a už jí konečně i rozumíte. Ale... co s tím ? Chytrý člověk dokáže zpracovanou informaci i nějak zužitkovat, použít. Musí pochopit, k čemu je jeho znalost dobrá a musí ji dokázat zapracovat do systému. Pokud je chytrý, nebude mu to dělat problém.
5. moudrý - Pátý stupeň je nejvíce, čeho můžete dosáhnout. Moudrý člověk je ten, který nevěděl nic; pak si jednu informaci nacpal do hlavy; pak jí tam udělal místo a pohodlí, aby tam zůstala nadlouho; zjistil si, co vlastně znamená; dokázal to v životě použít a... ? Dozvěděl se z toho něco nového. Naučil se novou věc. Pochopil smysl a princip té předchozí a získal novou vědomost. A teď může dále zkoumat tuto novinku a proces může zase začít...

A geniální člověk ? To je ten, který dokáže přeskakovat stupně:
Když se něco učí, pamatuje si to automaticky trvale. Takže vypouští stupeň č. 1.
Plně si uvědomuje vše, co to znamená, už od začátku a přeskočí chápací trojku. Plynule z naučeného bodu č. 2 přejde na bod využívací bod čtvrtý.
Využít to a naučit se něco nového už musí udělat sám, ale... i tak je to podstatně rychlejší, než u jiných jedinců.

Souhlasíte s mou teorií ?
A co vy ? Jste geniální ?

Benda z Monia
Zase někdy navyčtenou! :)

In Progress, díl 18.

2. srpna 2012 v 16:24 | Benda |  Co mi slova tvoří
Ahoj ahoj!
Benda je opět na Vysočině, ale to mu stejně nezabrání napsat další kapitolu!
Sice mu to trvá čím dál tím déle, ale pořád to píše. Pro vás - lidi a jiné věci, kteří to snad čtete, jen to tak nevypadá.
Musím vám ale říct zdrcující zprávu: V sobotu odjíždím na další tábor, kde budu sice jen týden, ale i tak promeškám jedno IP. Ale vy si zatím můžete přečíst všechny zatím napsané díly a očekávat ten další. Nebo taky ne, samozřejmě....

Volají mě ven, rychle to musím dopsat. Takže:
18. I.P.Pavlov